Benvinguts al nostre blog: Programes d´Animació Sociocultural.
Aquest blog esta compost per Lidia, Laura, Sandra i Claudia, estudiants
de quart del Grau de Treball Social, concretament de l´assignatura "
Programes D´Animació Sociocultural". En aquest blog, cada setmana anirem
comentant allò que es treballe a clase, introduint imatges, vídeos, notícies i
moltes altres coses d´interés amb l´assignatura.
Dijous passat, dia 13 de setembre, la classe va ser totalment pràctica. La primera activitat va ser col·locar-nos en cercle al voltant de la classe per a interactuar tots els companys presents en classe. La primera part consistia en una activitat dinàmica per a commoure i “espabilar” a la gent, havíem de mantindre contacte visual amb una determinada persona i d'esta manera transmetre d'una certa manera energia.
A aquesta activitat cada vegada li anava afegint diferents aspectes, com ara anomenar la paraula “gos” i haver de canviar de lloc i no mantindre's estàtic.
En la
segona part de classe, es va començar a aprofundir en el tema d'aprendre a
treballar en grup i per tant a interactuar amb els mateixos. No obstant això,
amb ajuda de música (proporcionada pel professor) havíem de caminar per la
classe com si ens trobàrem sols pel camí, sense encreuar-nos amb ningú ni mantindre
una conversació.L'objectiu
que es pretenia era individualitzar la teua persona, sense seguir els moviments
de la resta.
Seguit d'açò, en parelles vam fer el joc del “hipnotizador-
hipnotizada”, i com el nom indica es tractava d'hipnotitzar al company, que
havia de seguir amb la mirada fixa la trajectòria de la mà del company que feia
d'hipnotitzador.
El
següent objectiu, i per a aconseguir una total cohesió de grup, cada persona
marcava 4 punts on col·locar-se de forma fixa al voltant de la classe. Devíem,
al mateix ritme, anar d'un punt a un altre, de forma repetitiva, sense
equivocar-nos i simultàniament de punt a punt.
Continuant amb la cohesió grupal, canviem
l'activitat, ara consistia a anar caminant per la classe i anar dient números
de manera ordenada i per una persona darrere d'una altra (u, dos, tres,
cuatro...) , quan un numere fora repetit per una mateixa persona,
automàticament calia tornar a començar el compte. El màxim aconseguit va ser
arribar fins al número 13.
I,
finalment, caminant de la mateixa manera al voltant de la classe, el professor
va dir les paraules educació i cultura, i cada un dels alumnes havíem de dir
conceptes que vingueren al cap relacionats amb ells.
La tercera part de la classe, la dediquem a la
representació teatral. En grups de 5, amb la paraula educació proporcionada pel
professor, havíem de realitzar una escultura amb un punt de contacte entre
nosaltres.
I, com a final de les activitats, cada un de nosaltres i en una sola
paraula havíem d'avaluar i reflexionar sobre tot allò que s'ha realitzat, eixa
paraula havia de resumir tot.
No hay comentarios.:
Publicar un comentario